روانشناسی - موفقیت - سبک زندگی

سلام میخوام در مورد سه راهکار مهم صحبت کنم که می‌تونه روابط عاطفی و جنسی شما با همسرتان را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشه ، پس با ما همراه باشید.


۱- روابط بیش از حد با اطرافیان را محدود و مدیریت کنید :

یکی از مهمترین موارد همین است ، ما روابط خارج از خانه خود را بیش از حد افزایش داده ایم ، اجازه بدهید مثال هایی بزنم :

 – روابط با همکاران : بسیار دیدم آقایانی را که با خانمهای همکار به شدت صمیمی می شوند و گرم می گیرند ، نه به یکدیگر بی اعتنا باشید و نه بیش از حد شوخی کنید ، متاسفانه یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات در روابط زناشویی و سرد شدن زن و شوهر نسبت به یکدیگر همین روابط است.

 – فعالیت زیاد در اینترنت و شبکه های اجتماعی موبایلی : کاربران فیس بوک روز به روز در حال افزایش هستند و کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست ، اما فعالیت بیش از حد در این شبکه و سایر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی ، ضربه مهلکی به روابط زناشویی شما می زند ، فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی را محدود کنید ، قوانینی برای خودتان بگذارید ، شاید زن یا شوهر شما دوست نداشته باشد زیادی از اینها استفاده کنید ، به روابط خود با همسرتان بیشتر اهمیت دهید ، با افراد غریبه و جنس مخالف خود تا حد امکان چت نکنید.

 – تجدیدنظر در روابط با فامیل : قبل از اینکه متهم به ایجاد اختلافات خانوادگی بشوم ! بگویم که منظورم محدود کردن روابط با فامیل نیست ، ولی توجه کنید که مواردی را مشاهده کردم که مرد به علت صمیمیت بیش از حد همسرش با پسرهای فامیل دچار سردی و مشکلات زناشویی شده است ، این در مورد خانم ها بیشتر رخ می دهد ، یعنی زن با مشاهده روابط بیش از حد صمیمی شوهرش با دخترخاله و دخترعمو و … دچار سردی مزاجی و دلزدگی می شود. البته در این موارد حتی شاید خود زن و مرد هم متوجه این نشوند اما بسیاری از بهانه گیری ها در زندگی مشترک ، علت هایی دارد که خود افراد هم متوجه آن نیستند.

 ببینید دوستان ما نمی گوییم کل زندگی خود را محدود کنید و مثل آدمهای بداخلاق و مغرور با دیگران رفتار کنید ، ولی توصیه اکید می کنم و از شما خواهش می کنم روابط خود را مرزبندی و مدیریت کنید ، صمیمی ترین فرد در زندگی شما باید همسرتان باشد ، بیشترین شوخی را باید با همسر خود داشته باشید نه کس دیگر.


۲- به هر چیزی نگاه نکنید:

متاسفانه برخی اتفاقات در جامعه ی ما اصلا خوشایند نیست ، خانم ها برای جلوه ی بهتر داشتن در خیابان و در دید اطرافیان ، تیپ های عجیب و غریب می زنند ، مرد ایرانی از صبح که از خانه بیرون می رود ، در خیابان با انواع جاذبه های جنسی مواجه است ، در محل کار و یا دانشگاه هم به همین ترتیب ، در اینترنت که غوغاست ! اگر ماهواره هم در خانه داشته باشد که دیگر واویلا !

خب ! حالا اگر مردی نتواند در مقابل این جاذبه ها خود را کنترل کند ، قطعا و حتما وقتی شب به خانه می آید همسرش هیچ جذابیتی برای او ندارد ، و این رفتار مرد را تغییر می دهد ، و تغییر رفتار مرد ، سرد مزاجی زن را نیز در پی دارد.

از قدیم شنیده ایم که می گفتند :”چشم دروازه قلب است” یا “از دل برود هر آنکه از دیده برفت” ولی جالب است بدانید که این یک مسئله علمی است و نگاه کردن به چیزی بر روح و قلب انسان تاثیر می گذارد ، پس این حرفها که من نیت بدی ندارم و دلم پاکه ! رو کنار بگذارید و به هر چیزی نگاه نکنید.


شاید بپرسید چطور باید کنترل کرد ؟ خب من اینجا راهکارهایی ساده را برای شما می گویم :

* جایگزین کنید : اگر توجهتان در خیابان به جنس مخالف می رود ، یک مورد دیگر را جایگزین کنید ، مثلا فردا که خواستید بیرون بیایید ، به مدل ریش و سبیل آقایان دقت کنید ! شاید خنده دار به نظر برسد و فکر کنید شوخی می کنم ، ولی دقیقا یکی از دوستانم با همین روش قدرت کنترل خودش را به شدت بالا برد ، حالا می توانید موارد دیگری هم داشته باشید ، ولی سعی کنید حتما چیزی را جایگزین کنید که توجهتان به آن جلب شود.

* از کم شروع کنید : کار را سخت نکنید ، اصلا فقط همین امروز را مراقب باشید ، از صبح به خودتان بگویید: “یه امروز رو کامل حواسم رو جمع می کنم” ، ” یه روز که چیزی نیست ، همین امروز رو مواظبم ” و … ، فقط و فقط همین امروز مواظب باشید ، نگران هم نباشید چیزی را از دست نمی دهید ! فقط امروز را مراقب باشید.

خب حالا می خواهم درخواستی از شما داشته باشم ، این “فقط امروز” ها را افزایش دهید ، به یک روز قانع نشوید ، فردا هم به خودتان بگویید ” تو که دیروز تونستی حالا یه امروزه رو هم حواست باشه ، دو روز که کسی رو نکشته !” و با این جملات انگیزه خود را بالا ببرید.


۳- مقایسه کردن را همین امروز کنار بگذارید

ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی مقایسه کردن است ، یکی از مخرب ترین راههای شناخته شده در زندگی مشترک ، همین مقایسه کردن است ، این خاطره را قبلا هم در مقاله ای گفته بودم ، حالا هم خالی از لطف نیست : یک بار در مغازه میوه فروشی بودم ، خانمی بسیار خوش برخورد وارد مغازه شد ، برخورد صاحب مغازه به گونه ای بود که انگار او را می شناخت ، بسیار هم با مغازه دار و مشتریان دیگر گرم می گرفت و برخورد اجتماعی خوبی داشت ، وقتی کارش تمام شد و از مغازه بیرون رفت ، صاحب مغازه گفت  :” این خانم خیلی خوش برخورد و مهربان است ،همیشه می گفتم خوش بحال همسرش که چنین زنی دارد ،  یکبار به او گفتم سوالی می پرسم و لطفا راستش را بگو ، آن خانم هم قبول کرد ، گفتم شما خیلی خوش برخورد هستی ، می خواستم بدانم تا بحال با همسرت در خانه دعوا کردی ؟! آن خانم گفت : به اندازه ی موهای سرم !


واقعیت همین است ، خیلی از ما آداب اجتماعی خوبی داریم ولی در زندگی شخصی خیلی خوش اخلاق نیستیم ، پس هیچ گاه مقایسه نکنید.

شاید به علت همین بی توجهی ها به همسرتان و توجه به دیگران ، خیلی از توانایی ها و ظرفیت های او را نشناخته باشید ، این را باور کنید که همسر شما – به شرطی که بدانید با او چگونه رفتار کنید – بهترین برای شماست ، پس به جای اینکه مدام در فکر دیگران باشید ، تمرکز خود را روی همسرتان بگذارید ، نتیجه ای که می گیرید قطعا زندگی شما را شیرین تر می کند.


سیدمحمد میرجعفری

  • ۹۴/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">