روانشناسی - موفقیت - سبک زندگی

چهار روش موثر برای احیای انگیزش درونی

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

چهار روش موثر برای احیای انگیزش درونی

هرگز به عقب برنگردید. فاتحان هرگز فرار نمی‌کنند و آنان که فرار می‌کنند هیچ‌گاه فتح نخواهند کرد. واژگان منفی را از صفحه ذهن بیرون بینداز و در برترین موضع صبر و یقین متوجه راه‌حل‌ها باش و تا زمانی که نگاهت را بر موضوع نگه می‌داری بدان که بازنده نیستی.

با تمام این گفته‌ها در عمل، در شرایط خستگی جسمی، روحی، روانی و دیگر حالات نامتعادل چه باید کرد؟ 

روش اول: حس زیبای شوق موفقیت از نتیجه موردنظر

بعد از تحقق رسالت و مهم‌ترین مساله‌ای که تاکنون با آن درگیر بوده‌اید، چه حسی داشته‌اید؟ فریاد، وجد و شاید هم اشک خوشحالی! این حس را در عمق وجود خود به شجاعتی در برابر آن‌چه غیر موفقیت است تبدیل کنید.


روش دوم: پاداش

چه احساسی خواهید داشت اگر در مسابقه‌ای شرکت داده شده باشید که در آن برای برندگان جایزه‌ای در کار نباشد؟

مطمئنا زیاد خوشحال نمی‌شوید. مهم است که بدانیم اصول مشابه‌ای در دید ما نسبت به اهداف،‌ مشکلات و مسایل وجود دارند. برای مثال برای خود پاداشی تعیین کنید و بعد از کسب موفقیت آن را به خودتان تقدیم کنید. شما شایسته آن هستید. خیلی ساده می‌توانید خود را به یک شام در یک رستوران خاص دعوت کنید. اهداف بزرگ‌تر و مسایل مهم‌تر، پاداش بهتر و باارزش‌تر.

روش سوم: انرژی جمعی

اگر به موفقیت می‌اندیشید با افرادی که صددرصد حامی و مشوق شما هستند ارتباط برقرار کنید و با کسانی همراه شوید که هم عقیده شما باشند. جریان انرژی‌ای که از افراد هم فکر متصاعد می‌گردد موجب زایش مثبت‌نگری می‌شود و این راز انسان‌های موفقی است که می‌دانند چگونه از انرژی جمعی استفاده کنند.

بر عکس معاشرت با افرادی که مخالف راه و نوع نگرش شما هستند، هر چند که مصمم باشید ممکن است در کار شما تزلزل ایجاد کنند و با افکار منفی، شما را تیرباران و تخریب نمایند.

آیا تاکنون با اشخاصی مواجه شده‌اید که به شما بگویند به هیچ‌جا نخواهی رسید، هیچ چیز نخواهی شد، وقتت را با این کارها تلف می‌کنی و ... متاسفانه این افراد بسیارند، ولی اهمیتی ندارد، چون حرفشان در مورد شما صدق نمی‌کند. ”شما به هر چه بخواهید می‌رسید.“

اگر در چنین مخمصه‌ای قرار گرفتید جدیت داشته باشید و به آن‌ها ثابت کنید که اشتباه فکر می‌کردند.

هنگامی که به شدت مورد سرزنش قرار می‌گیرید تمام سعی‌تان را بکنید تا کار را به انجام برسانید. مطمئن باشید همه کسانی که با شما مخالف بودند حرفشان را پس خواهند گرفت. ولی نباید از این نکته غافل شد که تمرکز و توجه اصلی شما باید معطوف به کسب موفقیت باشد نه انتقام و اثبات کاذب، که جز هدر دادن انرژی چیز دیگری عایدتان نمی‌کند. هرگز اجازه ندهید احساسات‌تان تحت تاثیر دیگران قرار گیرد، به جای آن احساسات را معطوف کنید به اهداف ارزشمندتان و همواره به پاداش فکر کنید.

روش چهارم: مراقبت و مدیریت تندرستی

به تغذیه اهمیت بدهید و به اندازه میل کنید و مواظب وعده‌های غذایتان باشید. مرتب ورزش کنید و به مغزتان اکسیژن کافی برسانید. خون و اکسیژن تازه برای حفظ انرژی و طراوت در طی مسیر از عوامل بسیار مهم است و این شعار را فراموش نکنید ”همیشه مایعات، آب و آب“ دایما زمان استراحت کافی را در برنامه‌تان بگنجانید. قدرت اراده برای ادامه مسیر را همراه داشته باشید ولی از محدودیت‌های خود نیز آگاه باشید. شما رییس خودتان هستید پس به مدیریت شخصی اهمیت بدهید.

نکته‌ای که همیشه پزشک‌ها به ما توصیه می‌کنند این است که بدون استراحت کافی نمی‌توان درست فکر کرد و کارآیی لازم را در انجام تکالیف مورد نظر نمی‌توان داشت.

فراموش نکنید ... خواب خوب، خواب خوب، خواب خوب چیزی که بعد از یک فعالیت سنگین باعث کسب انرژی و احیای مجدد ما می‌شود. سلامتی را جدی بگیرید. شاید تاکنون توجه چندانی به این مساله نداشته‌اید که خواب و استراحت غذای روان است. بعضی‌ها بر این شعار پایبندند که هنگام مرگ وقت برای خوابیدن زیاد است. نه این‌طور نیست از دست دادن سلامتی به قیمت موفقیت شعار خوبی برای یادگیری و کسب موفقیت نیست و در نتیجه سلامتی کلید زندگی خوب و موفقیت‌آمیز است.

انگیزه درونی‌تان را بیدار و در اوج کامیابی زندگی کنید.


منبع مجله موفقیت - کورت هارلی / فرهاد بلاش

 

  • ۹۴/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">