روانشناسی - موفقیت - سبک زندگی

فواید معجزه آسای انار

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ق.ظ
فواید معجزه آسای انار

فوایــــــــــد انار

۱. فواید زیبایی

تولید مجدد سلول ها: انار با تولید مجدد سلول ، با کمک به ترمیم بافت ها، بهبود زخم ها و بهبود جریان خونِ پوستی که باید التیام یابد، از اپیدرم و درم محافظت می کند.
محافظت در برابر آفتاب: مصرف انار ترکیباتی برای پوست فراهم می کند که به حفاظت از آن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد که باعث آسیب ناشی از آفتاب، سرطان و آفتاب سوختگی می شود، محافظت می کند.روغن انار حاوی آنتی اکسیدان الاجیک اسید است که می تواند به مهار تومورهای پوستی برای محافظت از بدن در برابر سرطان پوست کمک کند.
کاهش علائم افزایش سن: انار می تواند به جلوگیری از ایجاد لک های قهوه ای، لک های ناشی از افزایش سن، چروک های سطحی و چروک های ناشی از نور آفتاب کمک کند.
جوانسازی پوست: از آنجایی که انار به نرم شدن پوست و تولید بیشتر الاستین و کلاژن کمک می کند، می تواند پوستتان را سفت تر، نرم تر و جوان تر کند.
 کمک به پوست خشک: انار اغلب به محصولات مراقبت از پوست افزوده می شود زیرا ساختار مولکولی آن اجازه می دهد به لایه های عمیق انواع پوست نفوذ کند تا رطوبت بیشتری برای آن فراهم کند.
کاربرد آن برای پوست های چرب و مختلط: می توانید برای پوست های چرب یا مختلط که مستعد آکنه هستند، از انار استفاده کنید تا این حالت را تسکین دهید و یا سوختگی یا اسکارهای به جامانده را به حداقل برسانید.

۲. فواید سلامتی

 از بین بردن رادیکال های آزاد: مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در انار در به حداقل رساندن تاثیرات رادیکال های آزاد و از بین بردن آن ها در بدن کمک می کند.
 حفاظت از سلامت قلب و عروق: آب انار می تواند به عنوان رقیق کننده خون عمل کند و به از بین بردن پلاک از شریان ها کمک کند و در به حداقل رساندن خطر تصلب شرایین موثر است.نوشیدن آب انار می تواند به کاهش LDL و افزایش HDL برای بهبود سلامتی قلب کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به حداقل برساند.
مبارزه با سرطان: آنتی اکسیدان های موجود در انار در مبارزه با برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه، پروستات و پوست موثر هستند.
بهبود کیفیت استخوان: مهارکننده های آنزیم موجود در آب انار می توانند در جلوگیری از آسیب به غضروف کمک کنند.همچنین می تواند به کنترل کردن انحطاط غضروف برای جلوگیری از آرتروز نیز کمک کند.
بهبود شرایط گوارشی: آب انار به ترشح آنزیم هایی با خواص آنتی باکتریال کمک میکند که به گوارش و مبارزه با بواسیر، حالت تهوع، اسهال خونی، انگل روده ای و اسهال کمک می کنند. همچنین می توانید از آب انار به عنوان یک ملین برای درمان یبوست استفاده کنید.
افزایش اشتها: کودکانی که اشتهای زیادی به غذا خوردن ندارند، می توانند یک لیوان آب انار برای تحریک اشتها بنوشند.
 درمان کم خونی:  مقادیر بالای آهن موجود در انار به افزایش سطح هموگلوبین در خون و درمان کم خونی کمک می کند.
 کاهش التهاب: خواص ضدالتهابی انار به دلیل وجود مقدار زیاد ویتامین C است که به کنترل آسم، گلودرد، سرفه و خس خس سینه کمک می کند.
بهبود گردش خون: انار اغلب برای کمک به کاهش لخته های خون و داشتن ظاهری جوانتر استفاده می شود.
کمک به کاهش وزن: انار خاصیتی طبیعی دارد که برای شما انرژی بیشتری فراهم می کند، بدن را پاک می کند و کاهش وزن آسانتر می شود.

۳. فوایدبیشتر برای مردان

کاهش احتمال ناتوانی جنسی: مردانی که احتمال ابتلا به سرطان پروستات، ناتوانی جنسی یا تصلب شرایین در آن ها وجود دارد، می توانند آب انار را برای کاهش احتمال ابتلا به آن مصرف کنند.

درمان سرطان پروستات:  مصرف انار آنتی ژن اختصاصی پروستات را کاهش میدهد.مقدار بالای فیتو کمیکال‌ها در آب انار می تواند تاثیر مجزایی بر تاخیر و تثبیت رشد پادتن ویژه پروستات در مردان داشته باشد.


۴.فواید بیشتر برای زنان


کمک در بارداری: آب انار سرشار از نیاسین، اسیدفولیک، پتاسیم، کلسیم، ویتامین سی، آهن و فیبر است که به حفظ سلامت زنان باردار و رشد سلول ها کمک می کند.مصرف آب انار در دوران بارداری نیز به کاهش گرفتگی عضلات و مشکلات خواب که اغلب در دوران بارداری به وجود می آیند، کمک می کند.همچنین به کاهش جریان خون به کودک نیز کمک میکند که خطر آسیب مغزی را کاهش می دهد.

مانع از سرطان سینه می شود.مطالعات نشان داده اند که الاژیتانین موجود در آب انار از رشد سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند.این فیتوکمیکال، آروماتازی که برای تولید استروژن استفاده می شود و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، مهار می کند.

http://baghdaroo.com/
  • ۹۴/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">